IMG 20190524 WA015021-ojo amžiaus mokyklos pagrindu ir ateitimi tapo aktyvus mokymas ir mokinių mokymas pasitelkiant mobiliuosius įrenginius („mobilusis mokymasis“). Atsižvelgiant į tai, prieš 2 metus pradėtas Erasmus + KA2 projektas „Perspektyvios lyderystės sklaida pedagogų kompetencijų tobulinimui“, kurio koordinatoriai Ispanijos švietimo centras (CFIE Valjadolidas). Projekto tikslas pasiektas projekto partneriams sukūrus išteklių banką ir elektroninius žurnalus, kuriuose pateikta novatoriška patirtis ir geroji mokyklų ir šveitimo centrų praktika, kuri bus labai naudinga mokytojams, norintiems susipažinti su naujomis švietimo tendencijomis.


Per dvejus metus projekto partneriai (CFIE (Valjadolidas, Ispanija), Kauno pedagogų kvalifikacijos centras (Kaunas, Lietuva), Regionalny Zespol Placowek Wsparcia Edukacji (Opolė, Lenkija), ISFEC Aquitaine (Bordo, Prancūzija)) surengė susitikimus ir lankėsi 40 mokyklų, siekdami keistis savo gerąja patirtimi ir patirtimi aktyvių mokymo metodikų srityje. Šiuo projektu siekiama gilinti žinias apie mokymų metodų pokyčius, naujus taikomus metodus tokius kaip PBL, mokymąsis bendradarbiaujant, žaidybinimas ir mokymąsis remiantis iššūkiais, kurie, be kita ko, buvo įtraukti į klasės veiklas kartu su mobiliaisiais prietaisais. Realybė verčia mokytojus nuolat mokytis ir pažinti kitų Europos Sąjungos šalių taikomas metodikas, diegiamas naujoves. Visa tai apibendrinant sukurtas išteklių bankas ir elektroniniai žurnalai, kurie jau yra prieinami visoms suinteresuotosioms šalims projekto svetainėje www.sharetrain.es


Valadolido CFIE projekto „Erasmus + KA2“ koordinatorius Javier González pabrėžė, kad projekto rezultatai yra itin naudingi mokytojui, norinčiam pasisemti tarptautinės patirties, aktyvių ugdymo metodų, mokymo su mobiliais prietaisais. „Paskelbėme vaizdo įrašų galeriją, kuri parvers tam, kad mokytojai galėtų įgyvendinti šiuos metodus ir veiklos rūšis savo mokyklose“, - sakė jis. Projekto metu sukurti ištekliai sujungia teorinę ir praktinę mokymo patirtį, įrašyti vaizdo įrašai skatina mokytojus taikyti naujoves pamokose. Šie ištekliai bus atnaujinami ir po projekto pabaigos. 

 
Ispanijos, Lenkijos, Lietuvos ir Prancūzijos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo centrų specialistai atkreipė dėmesį į metodikas, kurios jau yra realybė kai kuriuose centruose, pavyzdžiui, robotų, dronų, 3D spausdinimo ir papildytos realybės mokymas, vadinamosios lanksčios mokymosi erdvės.

Projekto koordinatorius pabrėžė, kad keturios šalys turi panašų naujų technologijų naudojimo klasėse lygį. „Mus nustebino Lietuva, kuri, nepaisant to, jog nėra laikoma pirmaujančia Europos šalimi, paliko labai didelį įspūdį technologijų taikyme pamokose ir mokytojų kvalifikacijos tobulinime“, - sakė jis.


Projekto partneriai vieningai pritarė nuomonei, kad mokytojas privalo turėti skaitmeninių įgūdžių ir tai jau yra prioritetas daugelį metų. Technologija yra geras būdas mokyti vaikus, nes tai yra jų gyvenimo dalis ir būtina ją natūraliai integruoti.



 

 

Additional information