Sausio 29 d. – vasario 2 d. Prancūzijoje (Bordo mieste) vyko Erasmus + projekto SHARETRAIN seminaras. Seminarą organizavo projekto partneriai iš ISFEC Aquitaine (Bordo švietimo centras, Prancūzija).

Sausio 29 d. rytas pradėtas susitikimu ISFEC. Direktorius Matthieu Pommiers pasveikino projekto partnerius, pasidžiaugė tarptautiniu bendradarbiavimu ir jo teikiama nauda mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kokybei. Po M. Pommiers sveikinimo žodžio, projekto partnerių atstovai pristatė pedagogų mokymo modelius savo šalyje. Aptarus skirtumus, panašumus pradėtas kurti mokytojų kompetencijos tobulinimo modelių lyginamasis dokumentas. Vėliau dalyvavome Bertrand Chavanel konferencijoje apie ateities mokyklas: mokymosi erdvių pasiskirstymą ir kūrimą. B. Chavanel remdamasis atliktais tyrimais akcentavo, kad tiek aplinkos kūrimas, tiek konkrečių baldų naudojimas skatina mokinių motyvaciją, bendradarbiavimą, projektinę veiklą ir aktyvių metodikų pasitelkimą.

Sausio 30 d. lankėmės Sain Louis Sainte Therese koledže, kuriame vadovas pristatė mokyklos veiklą. Mokykla įgyvendina iPad projektą, diegia skaitmeninį ugdymą, kurį sėkmingai įgyvendina dėka labai inovatyvių, jaunų pedagogų bendradarbiavimo ir tikėjimo projekto sėkme, teikiama nauda mokinių kokybiškam ugdymui. Lankant Ecole Notre Dame Sevigne pradinę mokyklą jos vadovai pristatė mokykloje taikomas inovatyvias ugdymo metodikas, projektinį, integruotą ugdymą. Itin projekto partnerius sudomino mokykloje taikoma Kanados ugdymo įstaigų praktika. Remiantis ja mokiniai parengia ataskaitą, kurioje aptaria savo pasiekimų, mokymosi rezultatus, nurodo, kas ir kodėl jiems nesiseka, vertina savo savijautą mokykloje ir ją aptaria kartu su mokyklos vadovais, mokytojais. Pastarieji savo ruožtu teikia pagalbą mokiniams, padeda įveikti sunkumus, duoda patarimų. Tai itin stiprina mokinių atsakomybę ir įsitraukimą į mokymąsi.

Sausio 31 d. ISFEC direktorius M. Pommiers išsamiai pristatė Prancūzijos pedagogų kvalifikacijos tobulinimo tvarką, ISFEC veiklos niuansus. Projekto partneriai turėjo galimybę susitikti su ISFEC kūrybine grupe, kuri pademonstravo mokytojams kylančių problemų sprendimo būdus. Po pietų projekto partneriai dalyvavo konferencijoje apie mokinių kompetencijų ugdymo metodus, kurią vedė prof. Jean-Claude Sallaberry.

Vasario 1 d. stebėti matematikos mokytojų mokymai. Buvo itin aktualu susipažinti su mokymo programa, užduotimis, mokymo būdais. Projekto partneriai pristatė savo šalių nustatytas prioritetines mokinių kompetencijas, kurias mokytojai turi ugdyti įvairių dalykų pamokose. Aptarti skirtumai, panašumai, sąsajos su mokytojų kompetencijų aprašais. Ši diskusija buvo itin aktuali projekto partneriams, išsiaiškinti esminiai skirtumai ir panašumai tarp šalių, o pristatymų medžiaga bus remiamasi rengiant palyginamuosius dokumentus.

Paskutinę seminaro dieną projekto koordinatoriai priminė projekto partneriams jų atsakomybes, funkcijas ir darbus, kuriuos būtina atlikti artimiausiu metu, palyginamųjų dokumentų rengimo niuansus, administracinius klausimus. Vėliau lankyta Notre Dame du Palais Galien vidurinė mokykla, kurioje itin šiltai svečius sutiko mokyklos vadovai, mokytojai ir mokiniai. Mokyklos vadovas pristatė mokyklos sėkmės istoriją, kaip mokykla tapo moderni ir itin populiari. Mokykloje taikomas „Guided learning“ metodas, kuris gabiems ir talentingiems mokiniams padeda atskleisti ir išnaudoti savo potencialą, stiprina pasitikėjimą savimi.

Additional information